Reklama konstruowana jest w jakimś celu. Dosadnie mówiąc, mało kiedy jesteśmy w stanie zobaczyć inteligentne reklamy. Wszystkie robione są według autorytatywnego schematu. Być może producenci boją się, że jeżeli nazbyt głęboko ukryją przekaz to nie zostanie on wydedukowany. A co za tym idzie sprzedaż nie będzie wysoka. Najrówniej mówiąc reklama jest po to, by ewentualnych konsumentów zachęcić do zakupu jakiegoś towaru. Zawiadamia nas o pojawieniu się nowego produktu na rynku oraz jego przystępności. Należałoby wykorzystać kubki reklamowe. Ewidentnie w obliczu dominującej konkurencyjności producenci oryginalnych rzeczy muszą użytkować tą odmianę przekazu. Inaczej ich produkt nie zastałby nigdy odkryty. Częstotliwość pojawiania się ich w telewizji, gazecie jest również ważna. Tu obowiązuje reguła im częściej tym odpowiedniej. Musi ona bowiem zapaść w pamięć klientowi. Tak jego zaprogramować, by po wejściu do sklepu był pewien o atrakcyjności tego towaru i naturalnie go zakupił. Podobno człowiek uczy się z wiekiem i na swoich błędach. I choć starsi wiedzą jaki jest najważniejszy cel reklamy wielokrotnie padają jej ofiarą.
Trzeba otwarcie napisać, że identyfikacja wizualna jest niezmiernie istotna, ponieważ w zasadzie konsumenci zwracają sporą uwagę, jeżeli pod uwagę wziąć opakowanie, zamieszczone na nim logo, itp. Przecież dzisiaj niesamowicie modna jest optymalizacja wydatków. A więc na przykład woda gazowana jest lana do mniejszych butelek - co sprawia, iż konsumenci płacą tyle samo pieniędzy za trochę mniejszą ilość napoju. A oprócz tego na ten przykład butelki są robione z gorszych materiałów. A jednakże na opakowaniach produktów producenci nigdy nie oszczędzają. To powinno dać do myślenia.
W większości ogłoszeń o tym, że jakaś firma szuka pracowników, odnaleźć można w głównej mierze informację o zasadach rekrutacji. Jej pierwszy etap zwykle jest taki sam. Wszelkie osoby, które pragną pozyskać daną posadę, muszą w słusznym terminie posłać CV i list motywacyjny wzór sprzedawca. O ile wysyłanie Curriculum Vitae jest dla większości osób kwestią oczywistą, o tyle z listem motywacyjnym ludzie Ci mogą mieć problem. Dlaczego? Bowiem nie wybitnie zdają sobie sprawę z tego, czemu taki list motywacyjny ma służyć. Tymczasem pisanie listu motywacyjnego jest sprawą istotna, której lekceważyć nie należy. Wypływa to z faktu, że dla osób rekrutujących to naturalnie list motywacyjny jest zalążkiem wielu ciekawych wiadomości o osobach starających się pracę. Dzieje się tak, ponieważ nie ma właściwie skończonych szablonów pisania takich listów motywacyjnych. W założeniu każdy list motywacyjny pracownik biurowy składany u możliwego pracodawcy powinien być nowatorski oraz stworzony właśnie z myślą o danej firmie i danym stanowisku. List motywacyjny jest jakkolwiek dokumentem, w którym powinny znaleźć się wiadomości dotyczące tego, dlaczego chce się podjąć określone zadania właśnie w tym, a nie innym zakładzie pracy i właśnie na tym, konkretnym stanowisku.